تبلیغات
welcome
welcome
 
قالب وبلاگ
نظر سنجی
نظر شما در مورد وبلگ چیست؟





دیابتی ها با شکم خالی ورزش نکنند

این بیماری با افزایش قند خون ایجاد می شود. علت این بیماری معمولا کاهش میزان ترشح هورمون تنظیم کننده قند خون (انسولین) یا اختلال در عملکرد انسولین است.

به گزارش انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور در دیابت نوع اول، بیمار به تزریق انسولین نیاز دارد و بیشتر در کودکان و افراد زیر۳۰ سال ایجاد می شود. به این نوع دیابت، دیابت وابسته به انسولین نیز گفته می شود.

در دیابت نوع دوم معمولا بیمار به تزریق انسولین نیازی ندارد، اما ممکن است در برخی موارد تزریق انسولین نیاز باشد.

این نوع دیابت معمولا در افراد بالای ۴۰ سال، چاق و کم تحرک بیشتر است و به آن دیابت غیروابسته به انسولین نیز گفته می شود.

در کنترل این بیماری از رژیم غذایی و داروهای خوراکی پایین آورنده قند خون استفاده می شود.

براساس اعلام انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، پرادراری و تکرر آن، احساس پرنوشی و تشنگی، احساس ضعف و پرخوری و کاهش وزن بدون دلیل به عنوان نشانه های دیابت مطرح است.

در صورت عدم کنترل بیماری دیابت عوارض درازمدت این بیماری می تواند به اختلالات قلبی ـ عروقی، بینایی، نارسایی و از کارافتادگی کلیه ها و بروز زخم های پوستی بویژه در پاها و آسیب های عصبی منجر شود و در نهایت صدمات جبران ناپذیری مانند کوری، قطع پا و سکته قلبی و مغزی را به دنبال داشته باشد.

لازم است، بیماران دیابتی برای برخورداری از یک برنامه صحیح دارویی و رژیم درمانی به پزشک و کارشناس تغذیه مراجعه کنند.

همچنین بهتر است بیماران دیابتی از مواد غذایی حاوی الیاف گیاهی (فیبر غذایی) مانند نان و غلات سبوس دار، سبزی ها و میوه های با شیرینی کمتر استفاده کنند.

همچنین بیماران دیابتی باید به جای مصرف مواد قندی ساده مانند قند، شکر، مربا، عسل و… از خشکبار و میوه های خشک استفاده کنند.

میزان مصرف روغن های جامد و چربی نیز باید در رژیم غذایی این بیماران محدود شود و تا حد امکان در رژیم غذایی خود از روغن زیتون استفاده کنند.

لازم است بیماران دیابتی از گوشت های بدون چربی، مرغ بدون پوست و از شیر و فرآورده های لبنی کم چرب استفاده کنند. مصرف حداقل ۲ بار ماهی در هفته نیز برای این بیماران توصیه می شود.

بهتر است بیماران دیابتی از روش های پخت آب پز، بخارپز، تنوری کردن و کباب کردن به جای سرخ کردن استفاده کنند.

برای کنترل وزن در حد مطلوب نیز انجام ورزش و فعالیت های بدنی مناسب و رعایت رژیم غذایی صحیح تحت نظر پزشک و کارشناس تغذیه توصیه می شود.

انجام فعالیت های ورزشی متناسب با شرایط و وضعیت سلامت فرد، نرمش های ملایم روزانه و حداقل ۱۵ دقیقه پیاده روی بعد از غذا توصیه می شود.

این بیماران هرگز نباید با شکم خالی و گرسنه، ورزش و یا پیاده روی کنند. شستشوی روزانه پاها با آب ولرم و صابون مناسب و خشک کردن با حوله نرم نیز به این بیماران توصیه می شود.
کلمات کلیدی مطلب : ورزش - دیابت - داروها و موارد ممنوعه دوپینگ خانم ها کی ورزش کنند؟ بهترین موقع ورزش
ورزش دارویی عجیب اكسیر جوانی دلیل دیگر برای ورزش بیشتر
آسیب های ورزشی ورزش ضد استرس ورزش نوجوانان
شنا ورزش در دوران حاملگی شایع‌ترین آسیب‌های عضلانی در ورزش
بلافاصله قبل و بعد از ورزش، غذا نخورید بیماری های قلبی در دیابتی ها بیشتر است سکته ی بدون درد، خبر نمی کند
دیابت بارداری فواید ورزش در دیابت رژیم غذایی دیابت نوع دو
4 اشتباه رایج درباره ورزش 6 توصیه به اهالی پیاده‌روی روزه گرفتن افراد دیابتی در ماه رمضان
نرمش کوهنوردی و تقویت جسم و روح ورزش و سلامت جسم
هدف صحیح از انجام ورزش چه باید باشد ؟ تاریخچه ورزش ورزش در اسلام 1
انجام ورزش در بدن چه تاثیراتی خواهد داشت ؟ زنان مراقب کم تحرکی خود باشند نقش ورزش در جامعه بشری
شنا بعد از 50 هم ورزش کنید چقدر ورزش کنیم ؟
دلایلی که ما را از ورزش دلسرد میکند اشتباهاتی که در ورزشهای قلبی مشاهده میشود ! نکات ورزشی برای افراد میانسال
اصلا چرا ورزش کنیم ؟ مکمل (پروتئین) های دارای مجوز را آسوده خاطر مصرف کنید دیابت بارداری
عوامل موثر بر بینایی دویدن احتمالا فرآیند پیری را كند می كند خواص تره فرنگی
نقش پیاده روی بر پیکر سلامتی شایع ترین عارضه جانبی دیابت داروهای نیروزا و اعتیاد
هشدار به دختر خانمهای چاق درباره امگا 3 مراقب افزایش قندت باش!
غدد درونی بدن چهار شگفت انگیز عوارض مزمن دیابت
ورزش، راهی مناسب برای پیشگیری از بیماریهای دوران بارداری نشانه های بیماریهای قلبی و اصول پیشگیری از آنها كم كردن قولنج مفاصل
تمریناتی جهت آب كردن چربیهای قسمت میانی بدن ورزش كنید حتی پشت میز كارتان ورزش هایی جهت هماهنگی ماهیچه های چشم
ورزش های جلو گیری از پیری چشم لاغر شدن آرزویی دست یافتنی اثر دیابت بر روی كلیه ها
آیا ورزش باعث پرخوری می شود؟ درمان دیابت و درمان چاقی با زرشک راهكارهای كاهش اضطراب
درمان افسردگی با ورزش از بین بردن غبغب با ورزش نحوه صحیح قرارگیری اندامها در حالتهای مختلف
نقش ورزش در دردهای مزمن زانو مبتلایان به آرتروز زانو بخوانند. مشخصات كفش ورزشی خوب
فواید ورزش شنا خواص پیاز در درمان بیماریها دیابت یكی از عوامل سكته قلبی
ورزش قلب چربی های شكمتان را از بین ببرید. 10تمرین ورزشی ساده بدون نیاز به دستگاه ورزشی
‪۳۰‬دقیقه پیاده‌روی در روز احتمال سكته مغزی را كاهش می‌دهد تاثیرات مثبت ورزش در دوره های مختلف زندگی زنان تاثیر مصرف دارچین در بیماران دیابتی
دوش گرفتن در ورزشكاران تمرینات ورزشی تعادلی تمرینات ورزشی گرم كننده
گوش درد شناگران ورزشهای مناسب برای دوره های مختلف زندگی ورزش ، مهمترین عامل پیشگیری از پوكی استخوان
پاسخ به سوالات رایج درباره دیابت روش جدید درمان دیابت نوع دوم سولات رایج درباره دیابت و روزه داری (2)
آرنج تنیس بازان ورزش های پس از زایمان ورزش برای داشتن اندام بهتر
با وزشی ساده پاهای زیباتر داشته باشیم تناسب اندام یوگا
بعد از ورزش شیر بنوشید تماشای تلویزیون موجب افزایش دیابت خصوصا در بچه ها می گردد. مصرف زیاد سوسیس و کالباس موجب ابتلا به دیابت میباشد !
دیابت (قندخون) و علایم آن مصرف دارچین از بیماری دیابت (قند خون) جلوگیری میکند. اسیدهای چرب امگا - 3، می‌توانند از بدن در برابر بیماری دیابت محافظت كنند
عسل درمانی برای درمان دیابت ورزش برای افراد لاغر هم لازم است سرگیجه
نکاتی درباره درمان دیابت(قند خون) تناسب اندام برنامه ورزشی ( طناب زدن )
ورزش درمانی برای افسردگی تأثیرات ورزش بر دستگاه گردش خون پیاده روی سالمندان
آیا دستگاه ویبره جای ورزش را می گیرد؟! نمرین های ورزشی ساده آسیب در ورزش های رزمی
روش هایی برای زیبایی اندام توصیه های مفید برای کاهش ابتلا به زخم پا در بیماران دیابتی دیابتی ها با شکم خالی ورزش نکنند



طبقه بندی: بیماری،
[ جمعه 8 بهمن 1389 ] [ 10:14 ق.ظ ] [ امید وزیری دوزین ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با عرض سلام و خوش آمد گویی به شما بازدید كننده عزیز. امیدوارم ساعات خوشی را در این وبلاگ به سر ببرید.
email : omidtakalii@yahoo.com

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
.